آنالیز تصاویر در صنعت نظارت تصویری

مزایا، قابلیت‌ها و چالش‌های سیستم‌های آنالیز تصاویر را بشناسید و در تهیه و راه‌اندازی آن به نیازهای خود واقف باشید.

آنالیز تصاویر

سیستم نظارت تصویری مقدار زیادی ویدیو تولید میکند. به علت کمبود وقت و منابع خیلی از تصاویر هیچ وقت بازنگری و مشاهده نمیشوند. در نتیجه اتفاقات امنیتی از دست می‌روند و رفتارهای مشکوک در لحظه بررسی نمیشوند. همین چالش‌ها نقش بسیار زیادی در توسعه آنالیز تصاویر دارد.

آنالیز تصاویر نرم‌افزارهایی هستند که به صورت خودکار توضیحاتی در مورد آنچه در تصاویر در حال رخ دادن هست ایجاد میکنند. این توضیحات که به آنها متادیتا نیز گفته میشود،، میتواند ظاهر و حرکات افراد، خودروها و اشیای دیگر باشند که در تصاویر تشخیص داده میشوند. این اطلاعات میتواند به عنوان پایه تصمیم‌گیری عملکرد متقابل استفاده شود، به عنوان مثال اطلاع دادن به نگهبان‌ها، شروع ضبط یک دوربین و یا فعال سازی یک آلارم.

مزایای آنالیز تصاویر:

مزایای استفاده از سیستم آنالیز تصاویر عبارتند از:

آنالیز نرم‌افزاری یا آنالیز دوربین (Edge):

آنالیز تصاویر نرم‌افزاری به آنالیزی گفته میشود که تصاویر دوربین به سرور انتقال یافته و نرم‌افزار وظیفه انجام آنالیزها را به عهده میگیرد. این آنالیز نیاز به پردازنده بیشتری دارد. در نرم‌افزار دیجیفورت این آنالیز را Server Analytics می‌نامیم. یکی از مزایای این آنالیز این است که نیازی به یکپارچگی آنالیز دوربین با نرم‌افزار نمیباشد و شما میتوانید از هر دوربینی جهت آنالیز تصاویر در نرم‌افزار دیجیفورت استفاده نمایید.

آنالیز دوربین یا به اصطلاح Edge Analytics به آنالیزی گفته میشود که توسط دوربین انجام میشود و نرم‌افزار دریافت کننده نتیجه آنالیزها میباشد. در این نوع آنالیزها پردازنده دوربین وظیفه پردازش رو دارد و نرم‌افزار دیجیفورت جمع‌آوری کننده دیتاهای آنالیز از دوربین‌ها میباشد.

به این نکته توجه داشته باشید که جهت انجام آنالیز Edge، میبایست یکپارچگی بین دوربین و نرم‌افزار دیجیفورت برای این امکان انجام شده باشد. در غیر اینصورت امکان انجام آنالیز Edge برای دوربین شما میسر نخواهد بود.

هر دو روش آنالیز تصاویر در نرم‌افزار دیجیفورت امکان‌پذیر میباشد.

قابلیت‌های آنالیز تصاویر:

امکانات آنالیز تصاویر بسیار گسترده میباشد و نرم‌افزارهای آنها هر روز قوی‌تر میشوند. نرم‌افزار آنالیز تصاویر دیجیفورت دارای امکانات ذیل میباشد:

نتیجه گیری:

آنالیز تصاویر سیستم‌های نظارت تصویری را برای مدیران و اپراتورها هوشمندتر،‌دقیق‌تر و قابل مدیریت‌تر نموده است. آنالیز تصاویر نه تنها باعث ایجاد مزایا برای سیستم نظارت تصویری شده‌اند، بلکه برای کسب و کارها ایجاد ارزش نیز میکنند. به عنوان مثال دپارتمان‌های بازاریابی در صنایع خرده فروشی استفاده‌های زیادی از امکانات آنالیز تصاویر میکنند. نرم‌افزار دیجیفورت دارای قابلیت‌ها و راهکارهای بیشماری در زمینه آنالیز تصاویر میباشد.

حقوق این پست متعلق به شرکت اریس میباشد. انتشار آن با ذکر منبع و ارجاع به لینک اصلی مانعی ندارد.

زنبیل خرید