پنج نکته‌ای که قبل از خرید نرم‌افزار تشخیص چهره باید بدانید

سیستم‌ شناسایی چهره هنوز به بلوغ واقعی خود در دنیا نرسیده است و پیاده‌سازی آن در مجموعه شما چالش‌هایی را به همراه دارد. این نکات در خرید یک سیستم شناسایی چهره به شما کمک بیشتری میکند.

خرید سیستم تشخیص چهره

اگه تو فکر خرید نرم‌افزار تشخیص چهره برای محل کار یا زیر ساخت کسب و کارتون تهیه کنید، حتما از تعداد شرکت های ارائه‌دهنده این سیستم سردرگم میشید. همه شرکت‌ها هم مدعی هستند که یکی از بهترین سیستم‌ها رو در اختیار دارن و شما از خرید اونها پشیمون نمیشید.

اما احتمالا از خودتون میپرسید که عوامل کلیدی برای تشخیص یک سیستم خوب یا بد چیه، چون پیدا کردن سیستمی که نیاز های شمارو برآورده کنه و در عین حال قابل اعتماد باشه کار آسونی نیست. خیلی مهمه که نیاز خودتون رو بشناسید و در جهت برطرف کردن اون نیاز برای خرید حرکت کنین و نکاتی که براتون مهم هست رو بتونین درخواست کنین.

جدای از اینکه شما از طریق یک شرکت خاص پروژه‌هاتون رو انجام میدین یا اینکه خودتون اقدام به انتخاب گرفتین، اینجا پنج نکته رو در ذهن داشته باشید که به شما کمک میکنه بتونین اختلاف یک سیستم تشخیص چهره خوب با بد رو متوجه بشین و به عنوان کسی که تخصص داره در مسیر خرید نرم‌افزار مشارکت داشته باشید:

دقت ماژول شناسایی چهره:

همه شرکت های ارائه دهنده ادعا میکنن که دقیق‌ترین هستن و حتی ادعا میکنن که قدرت تشخیصشون 90% یا حتی ۱۰۰% عمل میکنن که این ادعا قابل باور نیست و غیرممکنه چون شرایط واقعی و عوامل خارجی با محیط های آزمایشی که عوامل آنها قابل کنترل هستن کاملا متفاوت هست. منظور از عوامل خارجی شرایط نوری، کیفیت تصویر، موقعیت دوربین و مسایل اینچنینی هست. اگر چنین اعدادی مطرح میشه، حتما باید توسط موسسات و دانشگاه‌های معتبر دنیا صحت‌سنجی شده باشه و نرم‌افزارهای معتبر همیشه گواهی خودشون رو در این مورد ارائه میدن.

سرعت تشخیص چهره:

اگرچه دقت در نرم افزار پارامتر مهمی هست و باید بهش خیلی تکیه بشه ولی یکی از فاکتورهای حائز اهمیت همراهی سرعت با دقت هست. یعنی یک نرم افزار باید از دقت و سرعت بالایی درتشخیص چهره برخوردار باشه، برای اینکه بتونیم تشخیص بدیم و عمل کنیم نیاز به تشخیص چهره در لحظه داریم. به بیان دیگه یعنی دقت موقعی ارزش پیدا میکنه که سرعت شناسایی چهره قابل قبول باشه.

سازگاری و یکپارچگی:

یکی دیگر از نشانه های کیفیت خوب سیستم تشخیص چهره، سازگاری با بستر، دوربین ها و  VMS (نرم‌افزار مدیریت تصاویر) موجود در مجموعه است. نرم افزار باید قابلیت تطبیق رو داشته باشه و از یک مرکز به تمامی این قابلیت‌ها دسترسی داشته باشیم. استفاده از چند پلتفورم مجزا توی این زمینه‌ها عملا سیستم رو از ارزش اصلی میندازه و نتیجه مورد نظر هم تامین نمیشه.

حفاظت از حریم شخصی:

ما همه موافقیم که امنیت و حریم خصوصی مساله خیلی مهمی هستن. به همین دلیل باید با سیستم تشخیص چهره امنیت کسب کارمون رو افزایش بدیم و کاملش کنیم در عین حالی که حریم خصوصی همه حفظ بشه. پس باید از نقض حریم خصوصی خودتون مطمئن باشین و شرکتی رو انتخاب کنین که امتحانش رو پس داده باشه.

بنابراین شرکت باید بتونه تمام داده‌ها رو رمزگذاری کنه و از صحت عملکرد اون اطمینان حاصل کنین.

هزینه نهایی:

امروزه اکثر شرکت ها استفاده از سخت افزار رو به حداقل رسوندن. مثلا برای اینکه سیستم از نظر هزینه برای مشتری به صرفه باشه از GPU هم میتونیم به صورت همزمان با CPU استفاده کنیم و این امرنیاز به تجهیزات گرون قیمت رو کم کرده و حتی از تجهیزاتی استفاده میشه که پردازش رو بصورت غیرمتمرکز و مبتنی بر ادوات موجود در سیستم انجام میدن که در عملکرد نرم افزار تداخل ایجاد نمیکنه.

درصورتی که نرم‌افزار تشخیص چهره مورد نظرتون همه این عوامل گفته شده رو داشته باشه قبل خرید حتما تست کنید و از شرکت مربوطه بخواهید که یک یا دو ماه براتون نسخه ازمایشی نصب و راه اندازه کنه تا بتونید با نرم افزار کار کنید و از عملکرد سیستم مطمئن بشید.

حقوق این پست متعلق به شرکت اریس میباشد. انتشار آن با ذکر منبع و ارجاع به لینک اصلی مانعی ندارد.

زنبیل خرید